marți, 4 mai 2010

Satul lui Florica

   Salutare prieteni !
   In sfarsit a venit momentul in care sa va pot prezenta micul meu sat . Uitati-l !

    Totul a inceput anul trecut, cand in urma unei vizite la muzeul satutului valcean din Bujoreni, dupa ce facusem multe poze desigur, si dupa ce cu durere in suflet mi-am dat seama ca trebuie totusi sa ma intorc in apartamentul din Craiova, am cumparat o casa taraneasca in miniatura, confectionata se pare de un restaurator al muzeului . Dar atunci nu-mi inchipuiam ca atractia catre arhitectura populara romanerasca si etnografie o sa ma faca sa-mi doresc o redare in miniatura a satului romanesc . Trebuie sa recunosc faptul ca determinanta pentru nasterea si punerea in practica a acestei idei a fost vizitarea Targului mesterilor populari  tinut de Zilele Craiovei editia 2009, cand am intalnit doi oameni deosebiti care prin maiestria lor reinvie minunata arhitectura taraneasca . Unul dintre acsteia este ceramistul Daniel Ionescu din Rm. Valcea, cu ajutorul caruia am pus temelia acestui sat prin cumpararearea bisericii brancovenesti si care m-a impulsionat in a pune ideea in practica iar celalat este Ionel Marius care realizeaza impreuna cu tatal sau minunate constructii din lemn . Si de aici incolo lucrurile s-au legat rapid, intr-o luna construind cu maestrul valcean case din chirpici paianta sau caramida, in alta luna construind case din lemn cu mesterii gorjeni, mai un car cu boi din Craiova, o stana de la Ninel si-uite asa a prins satul contur .
   Dar sa stiti ca am confectionat si eu ceva in acest sat si anume gardul impletit care se vede in partea din stanga a panoramei si pomii dintre case pe care i-am gasit cu ocazia unei plimbari pe malul Jiului, la invitatia colegului meu de birou ,Florea Nicole .

 
Ultimile achizitii pana in acest moment, au fost cele doua cule si anume Cula Cartianu din Gorj si cula Greceanu din Valcea, ambele opere ale aceluiasi ceramist, Daniel Ionescu .
In viitor, nu stiu la ce dimensiuni va ajunge satul, fiindca pe langa timp si bani imi mai trebuie si spatiu necesar expunerii, dar nu cred ca o sa ma opresc aici, atractia catre arta populara fiind din ce in ce mai mare . Voi incerca sa realizez tot in miniatura si interiorul unei case taranesti, dar cand va prinde contur o sa va anunt . 
Cea mai mare parte a elementelor satului meu o puteti vedea in albumul de aici .

Acum va las, caci intarzii la slujba . Pe curand !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu